حالا المپیکی ها هم به ایران می آیند/ بررسی بازیکنان خارجی لیگ برتر والیبال

پایتختی های والیبال

ارتباط از طریق یاهو مسنجر
1
محل تبلیغات شما
2
محل تبلیغات شما
3
محل تبلیغات شما

عضویت درخبرنامه

تبلیغات شما

برگ گرافیک

حالا المپیکی ها هم به ایران می آیند/ بررسی بازیکنان خارجی لیگ برتر والیبال
بازديد : 722


لیگ برتر والیبال ایران در حالی این روزها در اوج خود به سر می برد کهبازیکنان خارجی حاضر در تیم های مختلف تلاش زیادی برای نشان دادن توانایی خود می کنند تا جایگاهشان را در میان بازیکنان ایرانی تقویت کنند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، با پایان دور رفت رقابتهای لیگ برتر والیبال و مشخص شدن جایگاه تیم های مختلف دور برگشتآغاز شد تا مسابقات از این پس حساسیت بیشتری را به خود ببیند وکم کم از چهره تیم های قدرتمند و مدعی رونمایی شود. در کنار بازیکنان ایرانی که در 12 تیم حاضر در لیگ برتر والیبال حضور دارند برخی تیم ها از بازیکنان خارجی هم سود می برند و هر کدام به دلایل مختلف و بنا به نیاز مربیانشان در این تیم ها پا به میدان می گذارند.
امسال 13 بازیکن خارجی در لیگ ایران حاضر هستند و از این میان، 6 بازیکن از سال قبل و 7 بازیکن به تازگی در لیگ ایران قدم گذاشتند. 5 بازیکن از برزیل، 3 بازیکن از بلغارستان و از کشورهای بوسنی و هرزگوین، اسپانیا، کوبا، صربستان و ایتالیا هر کدام یک بازیکن هم اکنون در لیگ برتر ایران بازی می کنند و در تلاش هستند تا با نشان دادن عملکرد مثبت خود جایی در دل مربیان خود باز کنند تا این شانس را داشته باشند که در فصل آینده هم در لیگ ایران باقی بمانند چراکه مسئولان تیم ها با همه بازیکنان خارجی قراردادی را تنها برای یک فصل امضا کردند. در این بین یکی از دلایلی که باعث شده تا پای بازیکنان خارجیدر لیگ والیبال ایران باز شود بالا رفتن سطح والیبال ایران است.
قطعا بر کسی پوشیده نیست که والیبال ایران بعد از حضور ولاسکو و موفقیت هایی که در عرصه بین المللی به دست آورد نگاه بسیاری از کشورها را به خود عوض کرد. این نگاهها به لیگ ایران تا آنجا پیش رفت که حتی پتکوویچ پاسور تیم ملی صربستان که سابقه حضور در المپیک را هم دارد حالا در ایران توپ می زند.
به هر حال با حضور مربی باسابقه و پرافتخار والیبال دنیا، ایران روز به روز به استانداردهای جهانی والیبال نزدیک تر شد و حالا به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، والیبال ایران به این مرحله هم رسیده است. اما از سرمایه گذاری خوب تیم ها هم نباید به سادگی گذشت. تیم های مختلف که برای کسب بهترین نتیجه در لیگ حالا سرمایه گذاری خوبی را انجام دادند باعث شدند تا خارجی ها هم با مشکل مالی مواجه نباشند و با آرامش خاطر به ایران بیایند و گرایششان بیشتر از قبل شود. ضمن اینکه قدرتمند شدن تیم های مختلف جذابیت را به مسابقات هدیه کرده و این موضوع هم در کنار سایر موارد گفته شده دلایلی هستند کهگرایش بازیکنان خارجی را به لیگ والیبال ایران بیشتر کرده اند.
اما نکته جالب توجه در این میان، غیبت تیم های تهرانی در خرید این بازیکنان است و تیم هایی چون پیکان، سایپا و بانک کشاورزی که سال قبل از این بازیکنان بهره می بردند امسال ترجیه دادند تا میدان را به دست بازیکنان داخلی بسپارند و از توانایی آنها بهره ببرند. در مقابل هم شهرستانی ها گوی سبقت را از پایتخت نشینان ربودند و در استخدام بازیکنان خارجی یکی پس از دیگری حرکت کردند تا در نهایت 13 بازیکن غیر ایرانی حالا در لیگ برتر توپ بزنند.
پیشگامان کویر از پائولو فریرا بازیکن برزیلی فصل قبل خود آنقدر رضایت داشت که نه تنها او را برای فصل جدید حفظ کرد بلکه یکی دیگر از هموطنان او را به این تیم فرا خواند. نتیجه آنهم صدرنشینی این تیم در نیم فصل اول مسابقات بود.
متین ورامین هم که با هدایت مصطفی کارخانه هم اکنون رده سوم را در اختیاردارد دو بازیکن بلغاری و اسپانیایی را به خدمت گرفته تا نقاط ضعف تیم تازه وارد را برطرف کند.البته به گفته کارخانه دیر تشکیل شدن این تیم و محدودیت هایی که داشت باعث شد تا دست به استخدام این بازیکنان بزند: «نیکلای نیکولف بلغاری که فصل قبل در تیم کاله بود بازیکن بسیار تاثیرگذاری است که حالا تجربه خوبی را هم در لیگ ایران پیدا کرده است. جردی گنس هم پاسور اسپانیایی مان است که فصل قبل در پیکان بوده و درکل هر دوی آنها نیاز ما را برطرف کرده اند و از آنها راضی هستم.»
تبریزی ها در بین سایر تیم ها بیکارننشستند و 2 بازیکن از ایتالیا و بوسنی به خدمت گرفتند. دسیدریو کهسال قبل هم در همین تیم بازی می کرد به همراه بوزیچ در این تیم تبریزی کار می کنند تا بتوانند شرایط این تیم را در این فصل بهبود بخشند.
شهرداری ارومیه و بازرگانی جواهری گنبد هم دو تیم دیگری هستند که هر کدام به ترتیب دو بازیکن برزیلی و کوبایی و دو برزیلی را در اختیار دارند. سایر تیم ها همچون کاله آمل، آلومینیوم المهدی و مشهدالرضا تیم هایی هستند که تنها از یک بازیکن خارجی بهره می برند. البته یاسر پورتوندو کوبایی (شهرداری ارومیه) و بوزیچ بوسنیایی (شهرداری تبریز) پس از انجام مراحل صدور ITC الکترونیکی از روز 4شنبه 29 آذر مجوزحضور در لیگ را پیدا می کنند و باید منتظر بود و دید که این دو بازیکن تا چه حد می توانند به تیمهای خود کمک کنند.
در هر حال با ورود ایران به لیگ جهانی و نمایش تازه از قدرتش در میان بزرگان این رشته، باید در انتظار اتفاقات تازه و خوب برای ورود خارجی ها به لیگ ایران بود و مطمئنا این موضوع همچنان ادامه دار خواهد بود.



موضوع: اخبار واليبال,,
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب

این نظر توسط فروز در تاریخ 1391/9/28/2 و 16:44 دقیقه ارسال شده است

[Comment_Gavator]

جمال منظورتو نفهمیدم پاسخ: باشه

این نظر توسط www.bpsg.mihanblog.com در تاریخ 1391/9/28/2 و 10:59 دقیقه ارسال شده است

[Comment_Gavator]

جالب بود.

استفاده کردیم.

ممنون.

کانون والیبال بامپوش گنبد
پاسخ:موفق باشي


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







[تبادل لگو با ما]

Friends
تمامی حقوق مطالب برای این سایت محفوظ میباشد. قالب طراحی شده توسط: برگ گراف و ترجمه شده توسط : قالب گراف